Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Zasady rekrutacji do pierwszej klasy szkoły muzycznej II stopnia w PSM I i II st. im. St. Moniuszki w Zabrzu

  1. O  przyjęcie do szkoły muzycznej II stopnia może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy co najmniej 10 lat oraz nie więcej niż 23 lata.
  2. Rodzice/Opiekunowie prawni kandydata lub pełnoletni kandydat składają do dnia wyznaczonego przez szkołę wypełniony i podpisany wniosek o przyjęcie do szkoły.
    Dokumenty do pobrania:
    Word icon Wniosek kandydata do PSM II st. (kandydat niepełnoletni)

    Word icon Wniosek kandydata do PSM II st. (kandydat pełnoletni)
  3. Wraz z zaświadczeniem lekarskim o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w danej specjalności wydane przez lekarza specjalistę:
    • audiologa i foniatrę w specjalności wokalnej,
    • pulmonologa w specjalności instrumentalnej w specjalizacjach instrumentów dętych,
    • lekarza podstawowej opieki zdrowotnej w pozostałych specjalnościach.
  4. Dokumenty należy składać w sekretariacie szkoły do dnia poprzedzającego badanie przydatności 

    Administracja szkoły na czas remontu siedziby została przeniesiona na ulicę Niedziałkowskiego 1 (1 piętro) 
    Kontakt pod numerem telefonu:
    32 271 46 79
    Godziny pracy sekretariatu:
    Poniedziałek - Czwartek:  8.00 - 18.00
    Piątek: 8.00 - 16.00

  5. Egzamin wstępny kandydatów do szkoły muzycznej II stopnia obejmuje:
    • egzamin praktyczny z przygotowanych przez kandydata dwóch utworów muzycznych o zróżnicowanym charakterze,
    • egzamin ogólnomuzyczny ze szczególnym uwzględnieniem badania predyspozycji słuchowych. 
  6. Komisja rekrutacyjna podaje wyniki postępowania rekrutacyjnego w formie pisemnej na szkolnej tablicy ogłoszeń w terminie 7 dni od dnia przeprowadzenia egzaminu wstępnego, podając do publicznej wiadomości listę kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych. Lista nie jest równoznaczna z listą kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.
  7. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych przez kandydatów na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego (egzamin wstępny), na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę łącznie następujące kryteria:
    • (Kandydat niepełnoletni)
      • wielodzietność rodziny kandydata
      • niepełnosprawność kandydata
      • niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata
      • niepełnosprawność obojga rodziców kandydata
      • niepełnosprawność rodzeństwa kandydata
      • samotne wychowywanie kandydata w rodzinie
    • (Kandydat pełnoletni)
      • wielodzietność rodziny kandydata
      • niepełnosprawność kandydata
      • niepełnosprawność dziecka kandydata
      • niepełnosprawność innej osoby bliskiej, nad którą kandydat sprawuje opiekę
      • samotne wychowywanie dziecka przez kandydata.
  8. Listę kandydatów przyjętych do szkoły podaje się w formie pisemnej na szkolnej tablicy ogłoszeń w terminie do dnia 5 sierpnia.
    Osoby przyjęte obowiązane są do zgłoszenia się do szkoły w dniu 1 września nowego roku szkolnego. Niedopełnienie tego obowiązku oraz nie powiadomienie szkoły w ciągu 10 dni od tej daty o przyczynach nieobecności, będzie traktowane jako rezygnacja kandydata z nauki.

 

Przepisy dotyczące naboru:
Ustawa z dnia 7 września 1991 z późn. zm. o systemie oświaty - art.20n
Rozporządzenie MKiDN z dnia 15 maja 2014 w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych

 

Wszystkim kandydatom życzymy powodzenia!